Cu o majoritate proprie consistentă, plus sprijinul UNPR şi al Minorităţilor, Cabinetul Ponta n-avea cum să se poticnească la audierile din comisii şi nici în plenul Parlamentului. Certitudinea exista de la bun început, singurele posibile hopuri - propunerile neinspirate, fără o atentă verificare a candidaturilor, de portofolii pentru Corina Dumitrescu şi Victor Alistar fiind înlăturate la timp de premier.
Pentru Executivul USL abia acum vin însă şapte luni încinse. În plan economic, nimeni nu se aşteaptă la minuni în acest răstimp. Cel mult, să se stopeze actele păgubitoare ale fostei guvernări, să se procedeze imediat la verificarea la sânge a gestiunii ministerelor şi a cheltuirii fondurilor de către fostele guverne Boc şi MRU. Să se oprească investiţiile cu dedicaţie şi dren politic iniţiate mai cu seamă la Dezvoltarea abuzată de Elena Udrea şi la Transporturile Ancăi Boagiu, minate de contracte oneroase. Precum şi ca Guvernul să reziste presiunilor FMI de a înstrăina rapid şi în condiţii profund nefavorabile mari companii şi resurse.
În plan social, cele două angajamente - de a repara salariile şi pensiile ciuntite - sunt obiective de care ţine nemijlocit, în an electoral, credibilitatea USL. Există însă un domeniu în care noul Guvern are de de acţionat cu celeritate. Tocmai pentru că suntem în an electoral, iar populaţia speră să aibă parte, în sfârşit, de alegeri corecte, nemăsluite şi cu voturi nescoase pe tarabele cu pungi. Victor Ponta a precizat, şi corect a procedat, că funcţii atribuite politic vor rămâne doar cele de miniştri şi de secretari de stat. Bine ar fi să se ţină de cuvânt.
Dar înseamnă asta că restul administraţiei centrale sau structurile teritoriale, de la servicii deconcentrate, până la cele de şefuţi din instituţii, ori liota de mahări din regiile şi companiile de stat sau consuli numiţi fără atestare diplomatică sunt d