„Adevărul de Seară“ vă prezintă lista cu cele mai distruse drumuri judeţene pe care moldovenii sunt nevoiţi să circule. Sute de kilometri de drum care apar asfaltaţi pe hărţile şefilor de judeţe sunt, în practică, de necirculat.
Şoferii care ajung în Moldova sunt condamnaţi să conducă cu viteza melcului printre cratere încă mult timp de acum înainte.
Unele dintre cele mai avariate şosele sunt cele din Bacău. Printre acestea se numără şi DJ252, între localităţile Buhoci-Parincea-Pânceşti. Pentru refacerea drumurilor, Consiliul Judeţean Bacău a alocat pe 2010 10 milioane de lei, fonduri considerate insuficiente. „Banii de la Consiliu sunt foarte puţini. DJ 252 va fi reparat anul acesta. Noi l-am mai «cârpit» anul trecut, dar nu se mai poate face nimic. Trebuie refăcut“, a afirmat Valentin Palea, şeful Serviciului Public Judeţean de Drumuri Bacău.
„Drumul arată ca după bombardament“
Pe de altă parte, la nivelul Iaşiului, pentru cei 300 de kilometri de drum judeţean cu asfaltul expirat ar fi nevoie pentru modernizare de peste 300 de milioane de lei. Însă în bugetul judeţului pe acest an s-au repartizat doar 10% din aceste fonduri, iar banii trebuie folosiţi pentru plombări, pietruiri şi asfaltări.
În Neamţ, unul dintre cele mai distruse drumuri judeţene este DJ 156 A, mai precis tronsonul de drum care traversează comunele Borleşti şi Tazlău şi face legătura cu judeţul Bacău. „La noi în comună, drumul a mai fost cârpit în urmă cu doi-trei ani, dar a început să se spargă din nou. Pe dealul dintre comunele Tazlău şi Borleşti drumul arată ca după bombardament“, a afirmat Constantin Oancea, viceprimarul de Tazlău. Lucrările la acest drum vor fi scoase la licitaţie la sfârşitul lunii şi vor fi asigurate din fonduri europene. Valoarea proiectului este de 22 de milioane de lei şi vizează asfaltarea a aproape 13 kilometri.