Este bine sa ne informam si apoi sa aruncam cu piatra.Suntem printre ultimii din Europa in privinta inceperii invatamantului primar. Exista tari in care acesta incepe la 4 ani, in Germania, Franta, la sase ani, etc. Cum spuneam, suntem ultimii care luam aceasta masura.Studii internationale arata ca intrarea timpurie in invatamantul organizat are efecte benefice asupra dezvoltarii ulterioare a copilului: il obisnuieste cu un program, cu munca in echipa, ii dezvolta mai devreme abilitati de comunicare, de socializare, de respect pentru activitatea organizata in colectivitate.Nu exista probleme de spatii la scolile generale, aveti informatii eronate. Inspectorii Generali au rezolvat, cu doar cateva exceptii, solutionabile pana in toamna, problema spatiilor pentru clasele pregatitoare. Si asta dintr-un motiv foarte simplu. Populatia scolara este de cativa ani in scadere accentuata si spatiile scolare au devenit excedentare. Situatia cu muzee si alte basme de astea, aflate dupa ureche, de la cine stie ce binevoitor, induc lumea in eroare. Metodologia pentru constructia cifrelor de la scolarizare din anul scolar urmator tine cont de toate aceste cerinte si constrangeri.Problema principala este a curriculei, a continuturilor activitatilor din clasa pregatitoare. Nici vorba sa se faca lectii de aritmetica sau de citire-scriere. Sunt prevazute activitati care imbina joaca cu muzica, poezie, dans, sport, colorat, si alte asemenea, care se fac si la gradinitia. Doar ca au avantajul unor cadre calificate, obisnuite sa lucreze cu copii de sase ani. A existat o perioada cand clasa I-a incepea la sase ani, si nu s-a intamplat nimic rau. Acum nu este vorba de clasa a I-a, ci de o perioada de adaptare si acomodare cu viitoarea clasa a I-a. Care sa ajute viitori scolari cu o tranzitie mai usoara. Ceea ce este altceva, comparativ cu activitatea din unele gradinite, in care copiii