Agenţii-dirijori, care înlocuiesc semafoarele, îi costă pe bucureşteni cel puţin trei milioane de lei noi pe lună
Bucureştenii sunt obligaţi să petreacă, zilnic, ore întregi în traficul oraşului scăpat din mână de responsabilii din primărie, deşi semaforizarea merge „brici”. Semafoarele ard în fiecare zi, degeaba, mii de kilowaţi, plătiţi tot din buzunarul bucureştenilor. Poliţia rutieră asigură în fiecare zi, prin rotaţie, prezenţa a 60-80 de agenţi, care dirijează traficul în locul semafoarelor în intersecţiile aglomerate din centrul Capitalei. Zilnic, între orele 7 şi 21, echipe de agenţi patrulează prin oraş şi se deplasează în intersecţiile unde este nevoie pentru a descongestiona traficul sufocant. Potrivit unor responsabili din Poliţie, aproape 90 la sută din orele lucrate de aceşti agenţi sunt alocate dirijării circulaţiei în punctele cu blocaje.
Fără a mai lua în calcul banii aruncaţi pe studiile şi măsurătorile de trafic făcute zadarnic şi periodic, bucureştenii aruncă cel puţin trei milioane de lei noi pe lună, echivalentul salariilor agenţilor-semafor. Poliţiştii spun că, dacă primăria mai porneşte vreunul din multele sale proiecte, oraşul se va sufoca. Iar orice îngustare a unei străzi va arunca la gunoi studiile făcute până acum managementul de trafic se anulează.
Proiectul de management al traficului, amânat ani de zile de directorul Gheorghe Udrişte, trebuia să dea soluţii pentru aproximativ 100 de intersecţii din zona ultracentrală a Capitalei. Adică exact acelea în care zeci de poliţişti suportă zilnic praful, gazele, căldura sau frigul, pentru ca oraşul să nu se sufoce. Pentru că, în loc să vegheze la buna desfăşurare a circulaţiei şi să sancţioneze doar încălcările regulilor, agenţii înfipţi în intersecţii fac treaba în locul semafoarelor. Stau în mijlocul intersecţiilor, pentru ca turma de maşini care porneşte la culoarea verd