Compania naţională feroviară din Rusia (RZD) intenţionează să achiziţioneze singura divizie profitabilă a companiei naţionale de căi ferate din Bulgaria BDZ, cea de transport de marfă, pentru privatizarea căreia şi-a arătat interesul şi Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare operator feroviar privat din România, scrie presa bulgară. RZD este una dintre cele mai mari companii din lume.
Cotidianului Trud a anunţat în luna februarie că GFR şi un investitor strategic din Turcia au fost descalificaţi din licitaţia pentru privatizarea diviziei de servicii de transport feroviar de marfă a BDZ după introducerea în condiţii a unei cifre de afaceri de minimum 500 milioane euro pe an în ultimii trei ani. De altfel, nota publicaţia, toţi investitorii strategici s-au retras din procedura de privatizare, inclusiv Deutsche Bahn (Germania) şi Schenker (Austria), din motive nespecificate.
GFR şi-a exprimat interesul şi pentru preluarea operaţiunilor de transport de mărfuri din Grecia, în concurenţă cu grupul francez SNCF şi RDZ, potrivit unor surse oficiale elene, citate de Thomson Reuters. Rusia vrea să cumpere integral reţeaua de căi ferate din Grecia şi operatorul ei, Trainose, iar GFR şi-a exprimat interesul pentru operaţiunile de mărfuri.
Societatea bulgară de transport feroviar de marfă are importanţă strategică pentru cei care vor să utilizeze portul Salonic, acesta fiind un centru vital pentru traficul de marfă din China către Europa, scrie Novinite.
Compania ar putea fi privatizată anul acesta, a anunţat luna trecută Vladimir Vladimirov, preşedintele consiliului de administraţie al BZD.
Compania se confruntă cu probleme financiare severe, având datorii de 771 milioane de leva (394,1865 milioane euro) în luna octombrie a anului trecut. În decursul anului trecut au fost făcute reforme în sistemul feroviar, restructurându-se personalul şi