În primele nouă luni ale anului, valoarea comerţului pe internet a crescut cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008. În intervalul ianuarie–septembrie 2009, românii au achitat online cel mai des facturi, telefoane, pachete de vacanţă, bilete de avion şi asigurări. Valoarea comerţului electronic cu plata online cu card bancar în primele nouă luni ale anului a ajuns la 69,5 milioane de euro, în creştere cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit RomCard.
Iar acest lucru este pus pe seama faptului că magazinele online sunt mult mai atractive pentru potenţialii clienţii. Ele oferă posibilitatea de a compara două produse din punct de vedere al preţului lor, dar şi în ceea ce priveşte caracteristicile acestora.
Magazinele virtuale practică reduceri mari
În condiţiile în care cheltuielile şi costurile deschiderii şi aprovizionării unui magazin online sunt mult mai mici, reprezentanţii acestora oferă de multe ori reduceri de preţuri mult mai atractive decât ale comercianţilor tradiţionali.
Numărul de tranzacţii înregistrate în intervalul ianuarie-septembrie 2009 a fost de aproximativ 886.000, aproape dublu faţă de primele nouă luni din 2008, potrivit datelor RomCard. Dintre acestea, 784.000 de tranzacţii, cu o valoare totală de peste 65 de milioane de euro, au fost derulate prin platforma ePayment.
Iar până la sfârşitului anului reprezentanţii RomCard spun că tot mai mulţi români vor prefera să plătească cu cardul. „Ne aşteptăm ca la finalul lui 2009 bilanţul să arate astfel: 93 de milioane de euro tranzacţionaţi la 1,2 milioane de plăţi“, arată Marin Mitroi, directorul general al RomCard.
Recesiunea nu a afectat comportamentul clienţilor, până în prezent, comerţul electronic cu plata prin card bancar s-a dovedit a fi unul dintre domeniile foarte puţin afectate de perioada dificilă