Scaderea reala a pietei masinilor noi in Romania a fost de 58% in primele sase luni ale anului, mai mare decat cele 51 de procente anuntate initial de APIA, din cauza faptului ca o parte din masinile incluse in datele asociatiei au mers la export, a declarat joi Brent Valmar, vicepresedinte al Asociatiei producatorilor si importatorilor de automobile din Romania (APIA). Din cauza acestor diferente, APIA vrea pe viitor sa foloseasca datele politiei, cele de inmatriculari, insa numai dupa ce structura acestora va fi schimbata.
Valmar a adaugat - la evenimentul de lansare a noii generatii Volkswagen Polo - ca multi jucatori din piata sunt la limita supravietuirii si s-ar putea sa fie nevoiti sa-si inchida afacerile.
Vicepresedintele Asociatiei a confirmat astfel informatiile care circulau in piata, conform carora o parte din importatorii auto trimit masinile la export, insa ele figureaza si in datele asociatiei ca fiind vandute in tara, desi acest lucru nu se intampla.
El spune ca, din cauza acestei practici, cifrele APIA nu reflecta realitatea din piata, scaderea fiind de 58%, si nu de 51%. Reprezentantul APIA estimeaza ca circa 10.000 de masini straine ajunse in curtea unor dealeri romani au fost apoi trimise la export catre tari unde exista cerere pentru ele, cum ar fi Germania. El a tinut sa sublinieze ca nu este o practica ilegala, Europa este un spatiu economic liber, iar aici a functionat "principiul vaselor comunicante", masinile ducandu-se unde era nevoie de ele, iar dealerii scapand de stocuri.
Din cauza acestor practici, Asociatia ar vrea sa utilizeze pe viitor datele politiei care se refera la inmatriculari si sa renunte la datele proprii ce reies din raportarile facute de dealeri. Totusi, aceasta schimbare nu se va petrece prea curand, ci doar cand toate datele politiei vor avea o structura schimbata, si anume vo