Televiziunea îşi va consolida statutul de supermedia, sfidând profeţiile pesimiste privind demodarea sa, potrivit previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT)
Potrivit Deloitte, audienţa din întreaga lume va urmări cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune în 2011, iar veniturile din serviciile pay TV în statele BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) vor creşte cu 20%.
• Pe de altă parte, valoarea publicităţii TV la nivel mondial va creşte cu zece miliarde de dolari şi numărul de telespectatori va creşte cu 40 de milioane.
• În ultimii cinci ani, televiziunea a asistat la creşterea veniturilor din publicitate, de la 174 de miliarde de dolari, în 2007, la 191 de miliarde de dolari estimaţi în 2011 - un contrast puternic prin comparaţie cu veniturile din publicitate în scădere raportate de ziare (de la 126 de miliarde de dolari la 92 de miliarde de dolari, în acelaşi interval de timp). O creştere estimată de 6% în 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizată dincolo de pragul de 200 de miliarde de dolari, mai mult decât dublul publicităţii atrase de publicaţiile tipărite, care reprezintă al doilea mare canal publicitar.
• Potrivit Deloitte, aparatele digitale de înregistrare video (DVR) vor atinge o rată de penetrare de peste 50% în gospodăriile unde există televizoare, pe două pieţe importante din lume, până la sfârşitul anului.
Cu toate acestea, analiştii consideră că publicitatea televizată nu va fi aproape deloc afectată. Chiar dacă DVR-urile reprezintă o tehnologie prin care audienţa poate evita pauzele publicitare, majoritatea proprietarilor de astfel de dispozitive vor continua să urmărească în direct cea mai mare parte a programelor televizate.
• Pe de altă parte, reţelele sociale sunt estimate să depăşească pragul de un miliard de membri. Totodată, ele