Retailerul francez Carrefour a deschis, ieri, primul mini-hipermarket din ţară în incinta complexului comercial Magnolia, în locul fostului magazin Artima. Deşi iniţial, în primăvara acestui an, după achiziţionarea reţelei Artima de la fondul de investiţii Polish Enterprise Fund, cei de la Carrefour anunţaseră că cele 21 de magazine vor forma reţeaua Expres a companiei franceze, conducerea concernului a lansat ieri un nou concept, magazinul fiind primul din ţară sun denumirea de mini-hipermarket.
Direcorul magazinului, Ştefan Demeter, a declarat că acesta se diferenţiază de unul de tip Carrefour Expres prin faptul că are o suprafaţă de vânzare mult mai mare, de 2.000 de metri pătraţi, la care se adaugă 250 de locuri de parcare. Carrefour Magnolia va avea la vânzare o gamă largă de produse alimentare şi non-alimentare, de peste 15.000 de articole. „Practic, aici nu se vor găsi produse electronice sau auto, în rest avem toate produsele dintr-un hypermarket Carrefour”, a explicat Ştefan Demeter.
Carrefour este prezent printr-un hipermarket la Braşov încă din 2004, anul viitor urmând să fie deschis cel de-al doilea hipermarket al companiei din oraşul de sub Tâmpa.
La finele anului trecut, Carrefour România a semnat un acord de preluare a lanţului de supermarketuri Artima, pentru 55 de milioane de euro, cu scopul de a-şi consolida poziţia de piaţă. Reţeaua Artima opera 21 de magazine, concentrate în vestul ţării, cu o suprafaţă totală de vânzări de 21.000 de metri pătraţi, care s-au adăugat unei suprafeţe de circa 80.000 de metri patraţi spaţiu comercial operat de Carrefour în ţară (un hipermarket Carrefour are în mod normal o suprafaţă cuprinsă între 8.000 şi 10.000 de metri pătraţi). Grupul francez este lider pe formatul de hipermarket în România, realizând anul trecut o cifră de afaceri de 866 de milioane de euro, cu o creştere de 42,2% faţă de 200