Este cunoscut că în raliul-raid Dakar lupta se dă şi între constructorii de autovehicule. În condiţiile în care Mitsubishi a decis să se retragă, la auto Volkswagen este marea favorită la victorie. Imagini din prima etapă puteţi urmări în această seară, de la ora 21.00, pe Eurosport.
Germanii au deplasat în America de Sud o delegaţie impresionantă. Cu tot cu personalul auxiliar, echipa VW numără 80 de persoane. Iar pe lângă cele cinci Touareg-uri ce vor fi pilotate de Giniel De Villiers, campionul din 2009, Carlos Sainz, Mark Miller, Nasser Al-Attiyah şi Mauricio Neves, sunt prezente şi 23 de vehicule de asistenţă! Aceste cifre vorbesc de la sine despre importanţa pe care Volkswagen o dă raliului-raid Dakar. Marea problemă, dacă se poate spune aşa, a echipei germane o reprezintă faptul că piloţii săi sunt dornici să câştige. Şi au toate atuurile să o facă.Rămâne de văzut ce soluţii va găsi staff-ul tehnic pentru a gestiona această luptă internă. Spre deosebire de Formula 1, unde există un număr 1, aici nimic nu este stabilit dinainte. Şi în lipta unei ierarhii oricine poate ataca şi juca pe cartea victoriei.
VW are doi piloţi cunoscuţi ca fiind foarte rapizi în acest gen de întreceri, şi anume dublul campion mondial (1990 şi 1992), însă la raliuri clasice, Carlos Sainz, şi Nasser Al-Attiayh, care a venit de la rivala BMW. Amândoi n-au însă amintiri prea plăcute din ediţia 2009 a Dakar-ului. Al-Attiyah a fost constrâns să tragă pe dreapta, în etapa a 6-a, pentru că nu a bifat câteva puncte de trecere, iar Sainz a abandonat în etapa a 12-a, în urma unui accident bizar. Ambii erau lider de cursă când au fost obligaţi să iasă din cursă. "Am întors repede acea pagină. Acum va fi mult mai bine", a declarat spaniolul. "Sunt aici pentru a câştiga. Volkswagen a făcut totul pentru asta", a mărturisit şi Nasser.
Victorios anul trecut, graţie abandonului lui S