Grupul de tipografii Euro-Druckservice (EDS) estimeaza afaceri in crestere cu 20%, la 24 de milioane de euro in 2010 pentru tipografia locala, construita in urma cu doi ani de la zero in localitatea Ghimbav din judetul Brasov.
Compania a inceput activitatea tipografica in 2009, cand piata a inregistrat un declin de 10%, potrivit jucatorilor din sector. "Nu a fost usor sa intram in piata. Am lucrat foarte mult sa crestem portofoliul de clienti. Acum avem un buget de 23 - 24 de milioane de euro", a spus Albert Andras, directorul general al EDS Romania.
Avansul bugetat in acest an, de 20%, este bazat pe cresterea gradului de ocupare a capacitatii de tiparire instalata, care in 2009 a fost de 80%, iar in prezent este mai mare de 90%. "In februarie am avut ocupare de 115%. Am mai trimis comenzi la tipografiile grupului in Ungaria si Cehia", a adaugat Andras.
Tipografia realizeaza exporturi in Bulgaria, unde are clienti precum Metro pentru care tipareste materiale publicitare si promotionale. Volumele exportate pentru tara vecina reprezinta pana la 15% din cifra de afaceri. Potrivit reprezentantilor companiei, in tipografia din Ghimbav lucreaza in prezent 94 de angajati in trei schimburi, inclusiv sambata, pentru a acoperi cererea.
Euro-Druckservice este specializata in tiparirea de reviste de mare tiraj, brosuri comerciale si materiale publicitare (pliante, flyere, cataloage de oferte si promotii) pentru lanturi de retail.
Andras a declarat ca in 2009 piata tipografica pentru materiale publicitare s-a contractat cu 10%, iar in acest an tendinta va fi aceeasi. Valoarea pietei este apreciata la aproape 50 de milioane de euro.
"Se fac bugete noi, iar pretul se negociaza in jos, se foloseste hartie, cerneala mai ieftina. Pentru o afacere de tip hipermarket, reclama tiparita este esentiala pentru ca are cel mai mare impact. Daca merge prost a