Ford a lansat pe piaţa din România, la finalul lunii februarie, facelift-ul modelului de clasă mică, Fiesta, cu preţuri pornind de la 10.400 de euro, pentru varianta cu trei uşi.
Anul trecut, Ford a fost liderul de piaţă în România pe clasa mică, reuşind să vândă 1.870 de modele, ceea ce i-a conferit o cotă de piaţă de 16.03 la sută.
La exterior, faţă de varianta precedentă, lansată în 2008, au fost efectuate mici retuşuri, farurile au fost redesenate şi au primit un set de leduri, iar stopurile au fost şi ele restilizate. În rest, cu excepţia capotei, a grilei frontale şi a oglinzilor puţin redesenate, maşina este aceeaşi.
Pe actuala generaţie se regăsesc şi noile motoare de 1.0 litru şi 100 de cai putere, care beneficiază de tehnologia ecoboost. Aceste motorizări, care sunt produse la fabrica de la Craiova, au fost desemnate motorul anului 2012, oferind, potrivit constructorului, un consum mic, dar şi o putere sporită. Totuşi, deşi constructorul american a anunţat un consum mediu de doar 4,3 litri la o sută de kilometri parcurşi, la drive-testul efectuat pe traseul Bucureşti-Azuga şi retur a indicat un consum de 6,8 litri la suta de kilometri.
Ca şi motorizările de 0,9 litri ce se regăsesc pe noile modele Dacia Logan şi Dacia Sandero, acestea trag bine doar dacă sunt turate la peste 3.500 de rotaţii pe minut, atunci când turbo compresorul intră în acţiune. Deşi te-ai aştepta ca la aproape 6.000 de ture maşina să urle, aceasta este silenţioasă, astfel că nici nu îţi dai seama că ai ajuns la 70 de kilometri pe oră, iar tu ai rămas în treapta a doua a cutiei de viteze.
Bineînţeles, că fiind un model nou, din dotările maşinii nu puteau lipsi tehnologiile moderne, astfel că noul Fiesta beneficiază de sistemul Sync, prin care şoferul îşi poate conecta la computerul de bord telefonul mobil folosind sistemul bluetooth. Totodată, în cazul