•Cele mai circulate rute judetene sunt Mircesti - Pascani - Lespezi, Iasi - Scanteia - limita judetului Vaslui si Iasi - Tibanesti •Cele trei trasee trebuie corectate, adica limitele laterale si parcursul fiecarui drum trebuie restabilit in functie de anumite date cadastrale
Pentru reabilitarea celor mai circulate drumuri judetene este necesara realizarea unei investitii de aproximativ 500 miliarde lei. Conform declaratiilor facute de catre directorul Directiei de Administrare a Drumurilor Judetene (DADJ), Romeo Stoica, traficul rutier este mult mai intens pe rutele Mircesti - Pascani - Lespezi, Iasi - Scanteia - limita judetului Vaslui si Iasi - Tibanesti. Astfel, lungimea totala a retelei de drumuri judetene care ar trebui reabilitata a fost estimata la aproximativ 130 kilometri. Simpla refacere a carosabilului ar implica cheltuieli cifrate la circa 500 miliarde lei, dar sunt necesare si lucrari suplimentare. Astfel, traseele trebuie corectate, adica limitele laterale si parcursul fiecarui drum trebuie restabilit in functie de anumite date cadastrale. De asemenea, carosabilul trebuie refacut in intregime, deoarece covorul asfaltic a fost distrus intr-un procent foarte ridicat. "Deoarece cele trei drumuri judetene sunt circulate de utilaje mari si autovehicule grele, este necesara marirea capacitatii de portanta, adica dublarea stratului asfaltic care urmeaza a fi turnat", a mai precizat directorul Romeo Stoica. Practic, refacerea fiecarui kilometru de drum judetean costa cel putin 4 miliarde lei, iar, in prezent DADJ nu dispune de fondurile necesare. Recent, presedintele Consiliului Judetean, Lucian Flaiser, a declarat ca Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a alocat judetului Iasi, pentru drumurile judetene peste 700 mii dolari, banii care provin dintr-un imprumut international accesat de Executivul roman. Dar, aceste sume su