UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a continuat să piardă abonaţi în al doilea trimestru pe fondul competiţiei dure pe clienţi cu rivali ca RCS&RDS şi Romtelecom (NextGen), dar a reuşit să-şi mărească veniturile cu 1% în condiţiile în care procentul utilizatorilor de servicii mai scumpe a crescut.
UPC, fostul lider al pieţei locale de cablu TV cu aproape 1,4 milioane de clienţi în 2006, a coborât sub pragul de un milion de clienţi pe acest segment, numărul total de utilizatori pe segmentul video (cablu plus satelit) scăzând faţă de anul trecut cu 69.800 de abonaţi). Scăderea vine pe fondul expirării contractelor în T2 pentru un număr mai mare de abonaţi, pe care UPC nu a reuşit să-i păstreze pe fondul unor oferte neobişnuit de agresive ale RCS&RDS şi NextGen (Romtelecom) care au avut ca ţintă abonaţii UPC, la care s-a adăugat şi impactul condiţiilor economice dificile. "Scăderea din România reflectă în principal scăderea pe cablul analogic, asociat cu expirarea unor contracte", potrivit datelor din raportul financiar al companiei americane Liberty Global, acţionarul majoritar al UPC.
"S-a remarcat, de asemenea, şi migrarea anumitor clienţi către operatori cu preţuri mai mici pentru un conţinut TV mai restrâns", a comentat şi Severina Pascu, directorul financiar al UPC. Expirarea contractelor pentru un număr important de clienţi, situaţie asupra căreia UPC avertiza în raportul financiar de la finele primului trimestru, a adus UPC şi prima scădere din ultimii ani pe segmente de piaţă care cresc, cum este internetul. Compania a pierdut clienţi şi pe telefonia fixă - ambele scăderi fiind în raport cu numărul de clienţi de la finele lunii martie 2010.
Compania subliniază, pe de altă parte, că a reuşit să-şi majoreze numărul de clienţi care plătesc pentru servicii premium precum recorderul digital sau televiziunea HD. "La sfârşitul