Campania electorală pentru alegerile parlamentare de anul acesta a venit cu mai multe elemente de noutate, menite să stîrnească interesul românilor pentru politică şi, în final, să-i aducă la vot. Desigur, cea mai mare noutate pe care o ştim şi care a fost dezbătută în paginile revistei Observator cultural este noul sistem de vot, prin alegerea directă a unui candidat. O altă noutate în această campanie uninominală, anticipată prin ceea ce s-a întîmplat în urmă cu un an la europarlamentare, a fost creşterea ponderii Internetului în propagarea mesajelor electorale. Este vorba de două direcţii, una oficială, prin site-uri de campanie, bloguri şi filme oficiale, dar şi de o alta malefică, neasumată, menită să submineze prin ocară adversarii electorali. Trilulilu Tăriceanu, de mînă cu Google pe toate site-urile Cel mai activ candidat la alegerile din acest an a fost liderul Partidului Naţional Liberal, Călin Popescu-Tăriceanu. Acesta a fost sfătuit să soarbă din cupa de succes a lui Barack Obama, care a cîştigat preşedinţia SUA şi fonduri uriaşe pentru campanie graţie folosirii inteligente a Internetului. Tăriceanu şi-a făcut un site personal dinamic, un blog pe care probabil că au scris consilierii săi, dar şi un cont pe celebrul site de socializare, populat de puştimea României, hi5. Acelaşi Tăriceanu apărea în mai toate reclamele Google AdSense, astfel că devenise, în perioada campaniei, ubicuu pe site-urile relevante .ro, cu cod AdSense integrat. Şi tot legat de numele liderului PNL, mai avem o premieră care va rămîne în istoria Internetului românesc: prima conferinţă interactivă transmisă exlusiv pe Internet, pe site-ul de videosharing Trilulilu. www.tariceanu.ro Ei cu ei, eu cu mine, tu cu cine? Un mare mesaj care a făcut furori fără să fie înţeles de nimeni, în mod real, a fost cel al Partidului Democrat-Liberal, „Noi cu voi“. Social-democraţii au învins