Normativul care prevede construirea noului aerodrom a fost adoptat, ieri, de Executiv Pe centura din sudul Capitalei, în zona comunei Adunaţii Copăceni, va fi amplasat un aeroport de
Normativul care prevede construirea noului aerodrom a fost adoptat, ieri, de Executiv
Pe centura din sudul Capitalei, în zona comunei Adunaţii Copăceni, va fi amplasat un aeroport de dimensiuni comparabile cu cel de la Otopeni.
După o lungă perioadă de speculaţii şi declaraţii contradictorii în legătură cu oportunitatea existenţei unui aeroport în sudul Bucureştiului, Executivul a adoptat, ieri, un act normativ în baza căruia proiectul va fi transpus în realitate.
"Guvernul a luat această hotărâre pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pe care le are Capitala, generate de creşterea considerabilă a traficului de pasageri înregistrat pe cele două aeroporturi deja existente", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru. Ministerul Transporturilor va realiza un studiu de fezabilitate pentru construirea aeroportului, care va fi finanţat de la bugetul de stat.
Amplasarea în teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizării investiţiei precum şi aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia vor fi stabilite pe baza documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism elaborate, avizate şi aprobate conform legii.
Potrivit Ministerului Transporturilor, aeroportul va fi plasat cel mai probabil în apropierea localităţii Adunaţii Copăceni, din sudul Capitalei, aproape de centura de sud a Bucureştiului.
Traficul de pasageri creşte accelerat
În anul 2007, traficul de pasageri a crescut cu peste 40% pe cele două aeroporturi din nordul Capitalei, Băneasa şi Otopeni. Peste 4,03 milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coandă, în creştere cu 41%, şi aproape un milion de pasageri au utilizat Aeroportul Băneasa, în