Hotelurile şi agenţiile de turism gândesc noi strategii pentru a atrage oamenii de afaceri, segment aflat tot timpul în mişcare. Criza mondială a afectat şi domeniul călătoriilor de business. Managerii din turism se reorientează şi vin cu promoţii substanţiale şi carduri de călătorii. Chiar dacă la nivel de companie bugetele pentru team-buildinguri şi traininguri în afara ţării sunt tot mai mici, numărul călătoriilor de business şi al cazărilor în hoteluri nu va suferi o scădere atât de mare.
„Recesiunile economice de la nivel mondial din trecut au determinat o diminuare cu doar 5% a călătoriilor de afaceri”, spune Florin Himceac, director general al Travel Factory, divizie de profil în cadrul Aerotravel, agenţie specializată, în proporţie de 70% pe turismul de business.
Recent, Aerotravel a încheiat cu AirPlus International un parteneriat, care aduce clienţilor o soluţie de decontare a cheltuielilor cu deplasările, optimizând cash flow-ul necesar activităţii curente. Acest produs poate fi asimilat unui card de credit cu o perioadă de graţie de minimum 30 zile.
Un număr de 30.000 de companii din întreaga lume acceptă acest tip de card. Pe segmentul turismului de business, care reprezintă circa 70% din activitatea agenţiei, firma şi-a bugetat anul viitor o majorare de 15% a cifrei de afaceri.
Managerii agenţiei au precizat că, până în prezent, nu au fost afectaţi foarte tare de criza financiară, însă cred că efectele recesiunii se vor simţi anul viitor. „Cardul de călătorie este oferta specială pentru a ne menţine portofoliul de clienţi”, au precizat reprezentanţii companiei.
NH Hotels oferă vouchere de cazare
Şi hotelurile de business încearcă să-şi păstreze gradul de ocupare la aceleaşi standarde. Spre exemplu, concernul spaniol NH Hotels, al treilea ca mărime în categoria lanţuril