Bugetele pentru publicitate ar putea scadea anul acesta cu 2% fata de anul trecut, ajungand astfel la in jur de 303 milioane de euro, declinul investitiilor incetinind, a declarat Alexandra Olteanu, directorul general al agentiei de media Initiative.
Practic, daca in 2009 si 2010 piata scazut cu 36%, respectiv 8,4%, ultimii doi au dus la o stabilizare a acesteia si la scaderi de 2%, conform studiului Media Fact Book, realizat de Initiative.
“Oamenii din publicitate sunt foarte sensibili la ce se intampla in economie. In ultimii doi ani nu au fost dezechilibre majore, iar declinul a incetinit. Pentru 2013 ne asteptam la o evolutie flat (n.red. stabilizare, nivel similar cu cel din 2012). Am ajuns la fundul sacului, iar mai jos de atat nu se poate. Preturile si bugetele au scazut dramatic”, a explicat Olteanu.
Apasa pe fotografie pentru a vedea imaginile la dimensiuni mai mari.
Ceea ce ar putea duce la majorarea investitiilor in publicitate este cresterea consumului si a increderii romanilor in economie.
Principalele tendinte pentru anul acesta sunt faptul ca declinul investitiilor in media incetineste, faptul ca internetul isi stabilizeaza pozitia de al doilea canal care atrage cele mai mari bugete, cresterea veniturilor Google, Facebook si Yahoo! (performance advertising), faptul ca advertiserii isi doresc tot mai creativitate din partea agentiilor si ca sunt tot mai atrasi de social media si marketing pe telefoane mobile.
Investitiile in media scad cu 2% anul acesta “Dintre cele cinci trenduri din acest an, trei sunt din zona digitala. Practic, incepem sa uitam tot mai mult de comunicarea care nu implica interactivitate”, afirma directorul general al Initiative.
Astfel, anul trecut investitiile in publicitate au fost de 309 de milioane de euro, in scadere cu 2% fata de 2010 si mai putin cu 42,7% comparativ cu 2008,