"Potrivit ministrului, in istoria nationala se regaseste, ca pina acum, Istoria romanilor si Istoria statului Republica Moldova. Astfel, obiectul Istoria va include 50% - spatiul universal, 45% - spatiul romanesc si 5% - spatiul locala". Citesc si, sincer, nu-mi prea vine a crede ochilor: Ministerul Educatiei disimuleaza Istoria romanilor intr-un fel de curs general de Istorie. De pe Publika aflu ca acesta va contine trei compartimente, dar, cind le iei la bani marunti, intelegi ca, de fapt, cimpul de ambiguitate se largeste exponential; in tot cazul, considerabil si, practic, imposibil de prospectat, cel putin din momentul de fata: istoria universala, istoria nationalasi istoria locala(sauregionala). Este foarte curioasa proportia de alocare, ca sa zic asa, a materiei pe compartimentele respective. Imi iau informatia de pe site-ul Ministerului Educatiei, dintr-o stire privind briefing-ul sustinut recent de ministrul Sleahtitchi in aceasta nu doar sensibila (e termenul domniei sale), ci si tot mai controversata tema. S-ar zice ca discutam in background-ul mentalului (sau al deontologicului - asta s-o vedea foarte curind, cind problema alegerii unui presedinte asa-zicind plinse va repune pe tapet). Oricum, cintarul aplicat acestui domeniu, unitatile de masura si dozele, foarte nimerite la tirg, imi dau in partea asta un insidios vertij. E ca si cum ne-am baga cu abacul in capsula aceea infinitezimala, unde germineaza viitoarea personalitate: "Potrivit ministrului, in istoria nationala se regaseste, ca pina acum, Istoria romanilor si Istoria statului Republica Moldova. Astfel, obiectul Istoria va include 50% - spatiul universal, 45% - spatiul romanesc si 5% - spatiul local". E cam abrupt, dar, credeti-ma, merita sa convoc la aceasta raspintie de text inca un citat, pentru malitia lui prompta (si, in fond, daca ne retragem din arena, unde abuzul si loviturile sub centur