Pasajul Basarab, fara doar si poate cea mai mare lucrare de infrastructura urbana din Romania, a ajuns la momentul inaugurarii dupa 5 ani si patru luni de la inceputul lucrarilor si aproape 240 de milioane de euro cheltuite. Pasajul cu o lungime de aproape 2 kilometri, cu cei doi piloni inalti de 84 de metri si cu cel mai lat pod hobanat din Europa inchide inelul principal de circulatie, redeseneaza panorama Capitalei si transforma o zona murdara a orasului intr-una din cele mai ordonate.
Pasajul Basarab este inaugurat dupa o asteptare de peste 5 ani. Sambata, 18 iunie, bucurestenii vor lua pasajul la pas, iar de duminica 19 iunie masinile vor pune stapanire pe impunatoarea structura.
Intre cei doi piloni ai podului hobanat a fost ancorat un imens steag tricolor care va flutura pe parcursul zilelor de inaugurare. Pasajul Basarab la inaugurare (5) Foto: Hotnews
"Am spus sa punem steagul acolo pentru ca podul asta e al romanilor si este intradevar un motiv de mandrie. Vor veni si vor vedea oamenii cat este de frumos pasajul", ne-a declarat primarul Sorin Oprescu in timp ce verifica ultimele retusuri vineri dupa-amiaza.
Statia de tramvai de pe podul hobanat este pe jumatate gata. Mai sunt de montat seturile de scari rulante si fixe si cele patru lifturi care vor realiza legatura pietonilor cu statia de metrou si gara de dedesupt. Potrivit primarului, lucrarile la statia de tramvai se vor termina cel mai probabil pana in luna septembrie, atunci cand statia va fi deschisa si pentru public.
Pasajul Basarab - cel mai mare proiect pentru traficul bucurestean
Pasajul Basarab, la care s-a lucrat timp de aproape 5 ani si 4 luni, are o lungime de 2 kilometri, sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul sau si va dirija traficul care vine dinspre nordul Capitalei spre s