Cele mai ieftine oferte de pe litoral provin din staţiunile mai modeste, dar la fel de frumoase, precum Eforie sud, Mangalia. Însă până acolo este cale lungă, circa 400 de kilometri. Cum maşina personală, ruta prin Bucureşti, face cam 385 de kilometri, profitabil e să mergi doar cu automobilul prietenilor, cu 4 pasageri la bord care cotizează cu toţii la benzină. Nici rutele feroviare directe nu sunt mai accesibile. Pe ruta Braşov Constanţa există două trenuri directe, cu rang de rapid, cu plecare de la ora 00.56, respectiv 23.38, care sosesc la primele ore ale dimineţii la destinaţie. Biletul întreg costă aproximativ 670.000 de lei de persoană la clasa I, iar la clasa a II-a circa 420.000 de lei. Ceva mai accesibil este pentru elevi, care primesc reducere până la 320.000. În ceea ce priveşte transportul auto, cursele spre Constanţa nu pot fi considerate o oportunitate. Un singur autocar pleacă spre litoral din Autogara 1, numai o dată pe zi, la orele 06.00, iar costul unui bilet este de 450.000 de lei.
Personalul nu e scump
Cea mai ieftină variantă nu este însă destinată persoanelor comode, ci mai degrabă celor care au timp şi nu prea au bani: trenurile personale. Dacă în alţi ani circulau garnituri personale din Ploieşti cu schimbare în Buzău, spre Constanţa, în acest an ele au fost retrase. Astfel, singurele rute „personale” sunt cele din Bucureşti spre Constanţa. Costul unui bilet întreg Braşov-Constanţa, cu schimbare în Bucureşti face cam cât o masă în oraş, adică 300.000 de lei. Pentru tinerii care nu au încheiat încă socotelile cu şcoala drumul cu personalul până la mare costă cât 4-5 beri consumate la terasă - între 100 şi 150.000 de lei.
Cazarea, la gazdă sau în camping
Îndată ce briza vă bate prin păr, înseamnă că trebuie să vă găsiţi cazare. Localnicii care au devenit între timp agenţi imobiliari ambulanţi, arătându-vă chei