Campania de publicitate făcută pentru aceasta ediţie a Festivalului George Enescu, în întregul său, este de o amploare fără precedent şi rezultatele s-au oglindit în stimularea şi creşterea interesului publicului pentru concertele de la Sala Palatului şi Ateneu. Epuizarea biletelor pentru multe dintre aceste evenimente stă mărturie. Şi totuşi... cum de la unele concerte sălile nu sunt nici pe jumătate pline? Să fie oare muzica secolului XXI atât de grea? Să fi e oare melomanul român atât de ancorat în clasic şi romantic? Să fi e oare atât de puternică dorinţa de a asculta un program diversifi cat? Sau publicului nu i s-au dezvăluit sufi ciente date care să-i trezească interesul în această direcţie? Poate că o campanie publicitară îndreptată spre această zonă ar putea ajuta ...
Recitalul Cvartetului Florilegium de duminică, 4 septembrie, de la Sala Radio a fost o lecţie de profesionalism, dăruire, de măiestrie artistică pusă în slujba creaţiei româneşti de gen, dar un eveniment de care s-au bucurat doar cei câţiva melomani prezenţi. Format din Ioan Marius Lăcraru – vioara I, Ladislau Csendes – vioara a II-a, Maria Ciuduc – violă şi Anca Vartolomei – violoncel, Cvartetul Florilegium este în curs de realizare a unui ambiţios proiect Panoramic XXXXI, un proiect de valorizare a creaţiei camerale româneşti a ultimelor decenii, recitalul din festival înscriindu-se în acest parcurs.
Atenţia melomanilor a fost stimulată de programul propus: Dan Timiş – Cvartet de coarde, Sorin Lerescu – "Impressions” cvartet de coarde nr .3, Myriam Marbe – Cvartet de coarde nr. 2, Călin Ioachimescu – Cvartet de coarde nr.1 şi Doina Rotaru – "Vivarta” pentru cvartet de coarde, creaţii ale compozitorilor români din diferite generaţii, cu limbaje muzicale şi modalităţi de expresie distincte.
La impactul lor asupra publicului a contribuit în mod esenţial interpr