In exclusivitate pentru Romania, regizorul filmului “Doubt”, nominalizat in acest an la cinci premii Oscar, vorbeste despre dificultatea adaptarii propriei piese pentru marele ecran, sansa de a lucra cu Meryl Streep sau Philip Seymour Hoffman, si despre diferenta dintre castigarea unui Premiu Pulitzer si castigarea unui Oscar. John Patrick Shanley le are acasa pe amandoua. Primul a recompensat piesa “Doubt”, iar al doilea scenariul filmului “Moonstruck” (1988).
S-a nascut in 1950 in East Bronx, locul unde se desfasoara si actiunea filmului „Doubt”. A invatat in scolile parohiale Irish Christian Brothers si Sisters of Charity, dupa care s-a inrolat pentru scurt timp la puscasii marini, absolvind in final New York University. Este autorul a numeroase piese de teatru, pe care in majoritate le-a si regizat, printre care “Defiance,” “Savage in Limbo,” “the dreamer examines his pillow,” “Beggars in the House of Plenty,” “Where's My Money?,” “Italian American Reconciliation” si “Dirty Story”. A scris scenariile a patru filme, iar pentru unul dintre ele, “Moonstruck” (cu Cher, Nicolas Cage si Olympia Dukakis) a primit Oscarul. Celelalte scenarii sunt “Five Corners”, “The January Man” si “Joe Versus the Volcano” (film pe care l-a si regizat). Carte de vizita John Patrick Shanley
Ati regizat primul film in 1990, “Joe Versus the Volcano”, si v-ati intors abia anul trecut cu “Doubt”. De ce a durat atat? Ati preferat sa va dedicati teatrului?
John Patrick Shanley: Dupa indelungata filmare de la “Joe versus the Volcano” nu vroiam decat sa ma duc acasa, sa revin la radacinile mele de dramaturg. Am adoptat doi copii, lucru care mi-a luat mult timp, si m-am luptat cu un glaucom avansat care mi-a afectat ambii ochi, provocandu-mi chiar momente de orbire temporara, drept pentru care am fost supus mai multor interventii chirurgicale. Piesa “Doubt” fu