Statul român nu a mai plătit în acest an ajutorul de stat pentru Ford România, pentru că nu a realizat investiţiile asumate, anunţă Gazeta de Sud. Producătorul auto ar mai avea de primit 125,4 milioane de euro de la statul român.
Ministerul Finantelor consideră că Ford avea „obligaţia" unor investiţii la Craiova: „Potrivit actului normativ mai sus menţionat (Anexa 1 la OUG nr. 109/2008), SC Ford România SA este obligată să realizeze investiţiile de la Craiova până în anul 2012 (...)".
Ultima plată a fost realizată anul trecut, cand a fost virata suma de 17,6 milioane de euro, proporţional cu gradul de realizare a investiţiilor.
Ford a început la uzina de la Craiova producţia primelor prototipuri B-Max realizate în România, urmând ca pe durata verii să asambleze peste 70 de astfel de maşini.
Kit-urile de asamblare a prototipului B-Max provin de la uzinele Ford din Germania, unde au fost produse modelele de prezentare a modelului la Salonul Auto de la Geneva.
Prototipurile la care lucrează angajaţii Ford Craiova vor fi testate în următoarele luni în Belgia, la centrul Ford de încercări din Lommel, precum şi în ţări cu forme de climă extremă. De asemenea, maşinile de test vor putea fi văzute în acestă vară şi pe şoselele din România. După finalizarea etapelor de încercări, maşinile vor fi distruse în întregime.
Testele cu prototipurile noului model sunt premergătoare începerii producţiei de serie a automobilului, programată pentru prima parte a anului viitor.
B-Max este un monovolum de clasă mică, model al cărui concept a fost prezentat pe 1 martie la Salonul Auto de la Geneva. B-Max va fi construit exclusiv în România.
Planul de reorganizare a producţiei la fabrica de la Craiova a fost prezentat Guvernului, cu care Ford încă negociază actul adiţional la contractul de privatizare, solicit