Dintre toate cercetările de piaţă efectuate în această perioadă, unul singur nu are pretenţia de a indica - plus-minus marja de eroare – cine va fi viitorul primar al Capitalei.
Sondajul realizat de Agenţia ZP NEWS INTERCEPTOR pentru Fundaţia AlegRo are doar pretenţia de a indica pulsul dezbaterilor în centrul cărora se află candidaţii, pe baza frecvenţei cu care aceştia sunt consemnaţi de presa scrisă.
Calculând zilnic de câte ori apar aceste nume, în câte articole din câte publicaţii, sondajul respectiv este mai degrabă un barometru decât un vector de opinie. Ce spune „Topul candidaţilor” după trei săptănâni de campanie electorală?
Că cel mai mediatizat candidat este independentul Sorin Oprescu. Lui i-au fost dedicate 292 de articole în 201 de ediţii de ziar, iar numele său a fost pomemit de 666 de ori. În urma sa se află candidatul partidului cu cele mai mari pretenţii la această funcţie: Vasile Blaga, 245 de articole, în 171 de ediţii şi 465 nominalizări. Cristian Diaconescu se află pe locul 3, la mică distanţă de Blaga, cu 227 de articole, în 173 de ediţii şi 388 de nominalizări. Pe locul al patrulea, liberalul Ludovic Orban, cu 195 de articole în 135 de ediţii şi 291 de nominalizări. Aceştia sunt cei patru candidaţi dintre care doi vor merge în turul 2. Cealaltă jumătate a clasamentului găzduieşte veleitari. Cu toate eforturile lor, aceştia nu au reuşit să facă presa să vorbească despre ei mai mult decât despre primii. Între cel mai activ - Guşă, şi ultimul din „prima divizie” sunt vreo sută de articole diferenţă. Cam la jumătatea scorului lui Guşă se clasează Pavelescu - mai mult decât şters în campanie, la egalitate aproape perfectă cu Codrin Ştefănescu. Despre candidatul PNG - Daniel „şi nu mai ştiu cum”, vorba lui Gigi Becali, şi Virginia Vedinaş, candidata PRM, numai de bine. Persoanele lor n-au stârnit mai deloc interesul presei.