Toţi elevii de clasa a II-a susţin, joi şi vineri, probele evaluării naţionale de la finalul anului de studiu, acelaşi lucru urmând să îl facă, tot în mai, cei de clasa a IV-a şi a VI-a, iar în iunie, cei de clasa a VIII-a. Notele obţinute de aceştia din urmă contează la admiterea în liceu.
Evaluarea naţională a elevilor de clasa a II-a va fi susţinută la scris-citit și matematică, testele elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) urmând să aibă un nivel de dificultate mediu, potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educaţiei, scrie Mediafax.
"Durata cumulată a secvențelor de evaluare să nu depășească un total de 50 de minute. Testele conțin două secțiuni. Prima secțiune vizează competențele de receptare-producere a mesajelor citite-scrise și cea de a doua vizează competențele de matematică", se precizează în metodologie.
Rezultatele obținute de elevi nu se trec în catalog şi și sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare şi prin informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Elevii claselor a IV-a vor fi evaluaţi în 15 mai la limba română/limba maternă (înțelegerea textului scris) şi la matematică, notele nefiind trecute în catalog.
Şi în cazul acestora, testele vor avea un nivel de dificultate mediu. Despre testele pentru clasa a IV-a, în metodologie se precizează ca durata cumulată a secvențelor de evaluare să nu depășească un total de 120 de minute, iar formatul lor să fie asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Evaluarea elevilor de clasa a VI-a este programată în 22 mai. Conform metodologiei, testele pe care le vor da aceştia conțin două secțiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă și comuni