Am urmărit, sâmbăta trecută, ce au dat seara, la ştiri, principalele televiziuni comerciale despre Gaudeamus (sâmbătă a fost, ca întotdeauna, cea mai plină zi a târgului de carte).
Spre lauda lor, şi PRO TV, şi Antena 1, şi Prima au găsit de cuviinţă să acorde câte jumătate de minut evenimentului, printre multele accidente, sinucideri şi morţi mai mult sau mai puţin suspecte. Au vorbit despre Gaudeamus- acum e de văzut şi cum.
Materialul Antenei 1 a fost anunţat de prezentatoare astfel: "La Târgul de carte Gaudeamus, oamenii s-au împărţit în două: fanii Mihaelei Rădulescu şi fanii Andreei Marin." A urmat, desigur, o ştire cu lansările celor două dive. Nu a contat că în aceeaşi zi s-au lansat cărţi semnate de Neagu Djuvara, Herta Müller, Radu Paraschivescu sau audiobook-ul "Profesioniştii", cu emisiunile Eugeniei Vodă.
Important era să se spună că vizitatorii târgului au ţinut ori cu Mihaela Rădulescu, ori cu Andreea Marin. Îţi şi închipui cum cele câteva mii bune de oameni pasionaţi de carte s-au grupat în două galerii şi şi-au încurajat favoritele aflate în ring. Chiar: oare cum nu le-o fi venit organizatorilor ideea să amenajeze, în mijlocul pavilionului central, un ring pentru lupte în noroi? Mare scăpare!...
Prima TV a făcut o prezentare generală a târgului, dar nu a uitat să ne informeze: "Chiar dacă au dat salamul pe parizer, românii n-au întrerupt legătura cu cartea". Or fi făcut ei vreun sondaj din care să reiasă că românii schimbă salamul pe parizer? Vedem la colţuri de stradă cum cetăţenii fac troc cu mezeluri - "ia salamul, dă parizerul"? Se prefigurează o nouă modă alimentară în rândul poporului, în care parizerul e trendy? Nu putem şti! Cert e că "românii n-au întrerupt legătura cu cartea" - ceea ce ar trebui să ne facă să ne simţim bine.
Fiecare doarme cu câte un volum sub pernă, fără îndoială.
Dintre cele trei televiz