Clădirea care stă în drum aparţine Ministerului Apărării, iar şefii CJ aveau tot timpul din lume să rezolve problema demolării. Povestea e ilară, 38 milioane de euro fiind blocaţi.
Treabă românească: investiţia de 38 milioane de euro în noua pistă a Aeroportului Cluj s-a împotmolit într-o casă dărăpănată, care de ani de zile nu mai foloseşte la nimic.
Pista, care a fost începută în luna septembrie, se intersectează cu această clădire şi lucrările s-au oprit.
Imobilul nu poate fi demolat, pentru că aparţine Ministerului Apărării Naţionale (MApN), iar autorităţile locale nau fost în stare să depăşească obstacolele birocratice.
De câţiva ani se ştia de casă, dar nu s-a făcut nimic
Imobilul se află acolo, în mijlocul câmpului, încă de pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej, adăpostind statul major al mai multor unităţi militare care aveau rolul de a apăra aeroportul clujean.
Ca noua pistă să avanseze e nevoie ca această casă să fie scoasă din patrimoniul MApN, să fie trecută în proprietatea Consiliului Judeţean Cluj şi apoi emisă o autorizaţie de demolare, proceduri greoaie în care şefii CJ şi-au prins urechile.
N-au făcut decât un pas: au depus o cerere la Ministerului Apărării şi aşteaptă, fără să se impacienteze, un răspuns. Dar acest răspuns n-a venit.
Proiectanţii noii piste, de la firma IPTANA Bucureşti, spun că autorităţile locale ştiau de existenţa acelei case de câţiva ani, obstacolul fiind evidenţiat într-un studiu privind dezvoltarea Aeroportului Internaţional: "S-a sperat că se va obţine o hotărâre de guvern care să urgenteze trecerea acestui imobil de la Ministerul Apărării Naţionale la Consiliul Judeţean Cluj. Procedura a început în 2010, dar până în prezent problema nu a fost rezolvată", spune un oficial al IPTANA Bucureşti.
MATERIE CENUŞIE. Casa e părăsită de ani de zile, iar şefii CJ ştiau de foarte mult ti