•Singurele disfunctii constatate in invatamantul iesean de trimisii Ministerului Educatiei sunt cativa dascali care nu au mai participat la cursuri de perfectionare de aproape 20 de ani si unul mai afumat la Harlau •Principala problema cu care se confrunta invatamantul iesean este starea spatiilor de scolarizare •In rest, de la excelent in sus
Singurele aspecte negative si disfunctii notabile constatate in invatamantul iesean de o comisie de control a Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) in trei zile de inspectii la Inspectoratul Scolar Judetean Iasi (ISJ) si la o serie de unitati de invatamant au fost cativa dascali care nu mai participasera la cursuri de perfectionare de aproape 20 de ani si un profesor cam "afumat" la Scoala Generala Harlau. In rest, numai calitate, merite, eforturi si chestiuni de la foarte bine in sus. De luni, trei reprezentanti ai MECT: Vasile Cautis, inspector general in cadrul Directiei Juridice a ministerului, Livia Lidia Sibisteanu, inspector general adjunct in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean Bacau, si Muza Maftei, directorul Casei Corpului Didactic Vaslui, impreuna cu reprezentanti ai ISJ si ai Casei Corpului Didactic Iasi, au vizitat 28 de unitati de invatamant de la toate nivelurile din Iasi, Targu Frumos, Podu Iloaiei, Harlau si Letcani. Din cate a precizat Vasile Cautis, inspectia a urmarit doua aspecte: formarea si perfectionarea personalului didactic din judetul Iasi, respectiv eficienta colaborarii dintre ISJ, Casa Corpului Didactic si scoala in acest scop, precum si felul cum si-a facut ISJ tema trasata de reprezentantii MECT in urma unui control mai sever, desfasurat timp de doua saptamani, in noiembrie 2002. Pe prima problematica, Vasile Cautis a relatat ca singurele disfunctii semnificative au fost constatate la Scoala Generala Harlau, unde nu exista o evidenta clara a personalului