Pe lângă monovolumul B-Max, a cărui lansare a fost amânată pentru începutul anului viitor, constructorul american Ford va mai fabrica în România încă un model de clasă mică.
1 /.
Insolitul monovolum B-Max rămâne în cărţi, dar prozaicul vehicul utilitar Trans Connect iese din planurile Ford pentru uzina de la Craiova. Locul său va fi luat, în viitorul apropiat, de un al doilea model subcompact.
Producătorul auto american Ford va transforma fabrica pe care o deţine în Oltenia într-o unitate specializată în asamblarea de modele mici şi motoare foarte mici.
Noua strategie oferă oportunitatea controlării mai eficiente a costurilor de producţie, prin utilizarea unor componente şi platforme comune pentru maşini cu dimensiuni apropiate.
Fiesta, o variantă
Alături de deja cunoscutul B-Max – cu o caroserie care elimină stâlpul central şi portiere spate glisante –, model care va intra în producţia de masă abia în primăvara viitoare – Ford va mai construi la Craiova un autoturism de segment B, cel mai probabil Fiesta. Deocamdată, producătorul s-a ferit să înainteze o dată exactă pentru lansarea celui de al doilea proiect.
Identitatea celuilalt model Ford alocat uzinei din Oltenia ar putea fi dezvăluită la toamnă, în timpul Salonului auto de la Frankfurt – prilejul indicat de producător pentru oferirea unor detalii suplimentare pe această temă.
Ford a reconfirmat, ieri, că va produce la Craiova noul motor EcoBoost de un litru (1.0) şi un consum redus de combustibil, începând din 2012. Unitatea cu trei cilindri va fi utilizată de mai multe modele Ford, inclusiv BMax. Monovolumul subcompact B-Max, care va fi fabricat la uzina Ford din Craiova, a fost prezentat, într-o versiune-concept, în deschiderea celei de-a 81-a ediţii a Salonului auto de la Geneva.
Oficialii Ford au precizat