Sambata incep in SUA livrarile tabletei iPad, iar numarul de intrebari legate de noul gadget creste. E de asteptat ca o mare parte dintre aplicatiile ce vor fi disponibile pentru iPad pe magazinul online al Apple sa fie mai scumpe decat cele pentru iPhone sau iPod Touch, scrie BBC News. Aplicatiile trebuie sa aiba detalii de calitate pentru a se vedea bine pe un ecran mai mare, iar asta implica o crestere a costurilor de productie. In plus, totul va depinde de cat de bine se va vinde iPad, prognozele din piata fiind foarte variate: de la doua milioane de unitati in primul an, la zece milioane.
BBC citeaza dezvoltatorii unor jocuri care spun ca versiunile pentru iPad vor costa 1,99 dolari sau chiar 2,99 dolari, fata de 99 centi cat sunt cele pentru iPhone sau iPod Touch. Asta datorita faptului ca trebuie create variante mai complexe cu un nivel al detaliilor mult mai ridicat, pentru a fi rulate pe un ecran mai mare, precum cel al iPad. Costul dezvoltarii unei aplicatii variaza imens in functie de complexitate intre 200 si 20.000 de dolari, insa evident ca dezvoltatorii vor ca aplicatiile pentru iPad sa fie mai scumpe, mai ales ca si gadgetul e mai mare si mai costa mai mult.
Publicul vrea ca aplicatiile sa fie cat mai ieftine, insa cert e ca nu toate noile aplicatii vor fi disponibile din prima zi de la lansare. Asta fiindca multi creatori ai aplicatiilor vor sa le testeze, sa vada cum ruleaza si sa se asigure ca nu sunt erori grave. Faptul ca ei nu au terminalul iPad pentru a testa aplicatiile este un impediment si tocmai de aceea o buna parte dintre micile programe vor fi disponibile la sfarsit de aprilie.
Dezvoltarea unei aplicatii pentru tableta implica mai multe riscuri si unele sunt legate de succesul gadgetului. Prognozele de vanzari inaintate de analistii din piata variaza imens, de la doua milioane de iPad vandute in primul an