Cartile electronice de identitate vor fi introduse incepand cu 1 ianuarie 2011, potrivit unei ordonante de urgenta adoptate in sedinta de marti a Executivului. Potrivit unui comunicat primit de Agerpres, executivul a amanat astfel cu 2 ani introducerea cartii electronice de identitate, intrucat indeplinirea acestui obiectiv este conditionata de modernizarea Sistemului National Informatic de Evidenta a Populatiei (SNIEP). Astfel, incepand cu data de 1 iulie 2010, se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic pentru emiterea cartii electronice de identitate.
Conform noului act normativ, autoritatile centrale si locale, precum si serviciile descentralizate judetene, au obligatia de a se dota cu echipamentele si programele informatice necesare pentru ca cetatenii sa poata folosi fara restrictii cartea electronica de identitate. Dotarea se va face pana la 31 decembrie 2012, in municipiile resedinta de judet, pana la 31 decembrie 2013, in celelalte municipii si orase, iar pana la 31 decembrie 2014, in comune.
Tehnologia actuala a SNIEP nu permite actualizarea in timp real a datelor personale, iar nivelul de aplicabilitate al actualului sistem nu mai poate fi extins, fapt care impiedica implementarea unor noi aplicatii, specifice cartii electronice de identitate. Totodata, implementarea si gestionarea cartii electronice de identitate presupune realizarea Centrului National Unic de Personalizare a Cartilor Electronice de Identitate, asigurarea infrastructurii necesare serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, intretinere suport, training-ul personalului etc.
Ordonanta Guvernului nr. 69/2002, in forma initiala, prevedea introducerea cartii electronice de identitate la 1 ianuarie 2003. In 2004, prin Ordonanta de Guvern, termenul a fost amanat pana la 1 ianuarie 2006. In 2005, Ordonanta Guvernului nr. 69