Reprezentanţii Mitropoliei Banatului susţin că oamenii se îndreaptă tot mai mult spre mâncare şi băutură, uitând adevărata semnificaţie a sărbătorii religioase.
Un simplu exerciţiu de memorie v-ar ajuta să vă aduceţi aminte ce a fost anii trecuţi în preajma Crăciunului. Aglomeraţie în oraş, la supermarket, oferte care de care mai tentante. Totul pentru ca masa de Crăciun să fie perfectă, iar cadourile să fie pe placul celor dragi. Marile lanţuri de magazine răspund „prezent” cererii şi servesc clienţilor tot ce au nevoie.
Acest an de criză nu face excepţie, iar rafturile marilor magazine sunt deja „burduşite” cu globuleţe, betele sau Moş Crăciuni de ciocolată. Primul magazin care s-a pregătit de Crăciun a fost Selgros. „Produsele cu specific de Crăciun au venit mai devreme pentru că noi ne adresăm şi celor care cumpără pentru a vinde mai departe. Pentru ca şi ei să se poată aproviziona am adus marfa la sfârşitul lunii octombrie, începutul lunii noiembrie”, a spus directorul magazinului, Ionuţ Roman.
Cea mai bună lună din an
Ornamentele se demodează de la un an la altul, apărând noi tendinţe. Potrivit lui Ionuţ Roman, pe lângă tradiţionalele culori, roşu, alb şi albastru, se caută şi mov, sau alte culori vii.
„De obicei încercăm să aducem sortimentul actual şi să nu trecem marfa de la un an la altul”, a mai spus Ionuţ Roman. Directorul recunoaşte că „luna cadourilor” este cea mai bună lună din an, iar totul trebuie să fie perfect. „Orice perioadă este foarte importantă, dar aceasta este cea mai importantă ca volum de vânzare. Este cea mai bună lună din an şi trebuie să ne pregătim din timp”, a explicat directorul Selgros Timişoara. Chiar dacă produsele de Crăciun sunt pe raft de aproape o săptămână, vânzările nu sunt extraordinare.
„Lumea cercetează piaţa. Preţurile oricum rămân până la sfârşit. Există posibilitatea la dulciuri