Piata globala de comert electronic a crescut semnificativ, dupa ce, in perioada de criza, consumatorii si companiile cauta magazine care sa ofere reduceri, anunta un nou raport.
Piata globala de cumparaturi se poate extinde rapid, dupa ce utilizarea telefoanelor mobile a explodat, iar publicitarii si China au adoptat acest model de cumparare, a preconizat OCDE (Organizatia de Cooperare si Dezvoltare Economica).
Totusi, revolutia comertului electronic a fost blocata de anumite frontiere care variaza de la ingrijorari asupra informatiilor personale, probleme de limba, costuri de livrare pana la probleme legate de legi si taxe.
Raportul mai arata ca recesiunea a reprezentat o noua etapa in comertul electronic, cu vanzari in crestere in Europa, Statele Unite si China, in timp ce magazinele traditionale se confruntau cu o contractare a numarului de consumatori.
"Criza economica a oferit comertului online o crestere, dupa ce consumatorii au cautat modalitati de a reduce cheltuielile prin achizitionarea online de articole", anunta OCDE, care a adaugat ca reducerile pot fi substantiale.
Studiul arata ca utilizatorii din Marea Britanie, Germania si Franta pot economisi pana la 17% prin achizitionarea de electronice, DVD-uri si articole vestimentare de la platforme online decat in magazine fizice. In Statele Unite vanzarile online pentru 80 de retaileri au crescut in medie cu 11% in primul trimestru din acest an, arata un alt studiu.
In raport, OCDE citeaza un studiu al companiei de cercetare Forrester, care preconizeaza ca utilizatorii vest europeni vor cheltui 123,1 miliarde euro pentru bunuri online pana in 2014, la o rata de crestere anuala de 9,6%.
China a resimtit o dezvoltare a activitatii de e-commerce. Site-urile de licitatii si retail au raportat o crestere de 131% a volumului de tranzactii in luna februarie fata de anu