Sâmbătă la prânz, în magazinul din zona comercială Băneasa din nordul Capitalei, unul dintre cele mai importante din reţeaua Mobexpert, îmbrăcat lejer, omul de afaceri Dan Şucu se confundă cu vânzătorii unităţii. Nemulţumit de eticheta unei farfurii din colecţia nouă, cere explicaţii şi asigurări că lucrurile vor fi remediate.
Unul dintre pariurile din acest an ale omului de afaceri este tocmai această colecţie de veselă, pahare, care împreună cu mobila de grădină şi cu un produs de creditare cu dobânda zero ar putea relansa vânzările Mobexpert, afectate de această criză economică, care de doi ani loveşte totul în jur.
Lucrurile par că se mişcă în direcţia dorită pentru că în primele şase luni ale anului vânzările pentru mobila de casă au crescut cu 3% în lei raportat la perioada similară a anului trecut, însă în condiţiile în care Mobexpert şi-a adăugat două noi magazine.
"Vânzările pe metru pătrat sunt diminuate", a notat însă Şucu, care a adăugat că şi în ceea ce priveşte mobila de birou tendinţa a fost similară. Rezultatele au fost influenţate şi de creşterea din luna iunie venită pe fondul aşteptărilor privind majorarea TVA.
"Ne-a fost teamă de primele şase luni. Speranţa noastră era să nu scădem. Acum ne îngrijorează următoarele şase luni", a spus Dan Şucu într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
Grupul Mobexpert a înregistrat anul trecut o diminuare cu 21% a vânzărilor, nivel dublu comparativ cu estimările iniţiale. În euro, criza a topit 54 mil. euro din afacerile celui mai puternic grup din industria mobilei, care în 2009 a rulat 115 mil. euro.
Pariurile lui Şucu
Omul de afaceri consideră că hemoragia vânzărilor poate fi oprită printr-un cumul de măsuri care vizează pe de o parte colecţia, iar pe de altă parte majorarea ponderii vânzărilor în rate în total la 15-18% pe termen lung, în condiţiile în care "vânzările