Legea electorala din Franta interzice publicarea exit-poll-urilor inainte de terminarea procesului de vot, insa francezii au aflat din timp de victoria lui Hollande, multumita presei belgiene si celei elvetiene si in special datorita utilizatorilor francezi ai serviciului de socializare Twitter , informeaza Mashable.com.
O lege care dateaza din 1977 ii impiedica pe francezi sa publice rezultatele exit poll-urilor inainte ca votarea sa se incheie (orele 20), iar cei care o incalca risca amenzi de pana la 75.000 de euro.
Cu toate acestea, francezii au aflat rezultatul celui de-al doilea scrutin cu ajutorul presei belgiene si elventiene, care nu sunt conditionate de legi similare. Mai mult decat atat, retelele de socializare au jucat un rol important ca sursa de informare, utilizatorii serviciului Twitter raspandind rezultatele alegerilor cu ajutorul unor nume de cod pentru cei doi candidati - Nicolas Sarkozy si Francois Hollande.
In discutiile de pe reteaua de socializare Twitter legate de alegerile din Franta s-a folosit hashtag-ul #radiolondres (formulare specifica serviciilor de comunicare IRC - utilizata pentru a identifica grupuri sau discutii - care foloseste prefixul „#”). Radio Londres a fost o emisie radio BBC folosita in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in care s-au folosit cuvinte de cod pentru a comunica cu membrii rezistentei franceze din timpul ocupatiei naziste.
In acest sens, Nicolas Sarkozy a avut mai multe nume de cod, printre care „Tokaji” (vin unguresc - deoarece tatal sau este maghiar) si „Rolex” ( datorita stilului sau de viata extravagant).
De cealalta parte, Francois Hollande a primit numele de cod „Gouda” (o varietate de branza) si „Flanby” (o budinca) - pentru ca unii francezi il considera a fi un politician „moale”.
Desi pentru cel de-al doilea tur de scrutin nu exista date, pe 22 aprilie - in