Mercedes a prezentat la Salonul Auto de la Detroit noua generaţie a roadsterului SLK. Noul model a primit un nou şasiu mai sportiv şi, în premieră, cu un motor diesel.
Cea de-a treia generaţie a SLK-ului vine cu un design mult mai unghiular comparativ cu modelul pe care îl înlocuieşte şi preia multe detalii estetice de la coupe-ul SLS AMG.
Asemenea predecesorilor săi, noul Mercedes SLK dispune la rându-i de un acoperiş hard-top, acesta fiind "asezonat" cu un panou din sticlă denumit Magic Sky Roof. Oferit opţional pentru suma de 2.000 de euro, plafonul îşi poate schimba transparenţa printr-o simplă apăsare a unui buton din interior, putând deveni opac, spre exemplu, pentru a preveni supraîncălzirea habitaclului într-o zi toridă de vară.
Înrudirea de ordin estetic cu SLS AMG continuă şi la interior, elementele care amintesc de fratele mai mare din gamă fiind gurile de ventilaţie cu look retro, instrumentarul de bord complet redesenat şi nivelul de echipare superior generaţiei anterioare. Acesta include, între altele, sistemul AirScarf care încălueşte gâtul şi capul, blocuri optice adaptive şi o nouă cutie de viteze automată cu 7 rapoarte.
Gama de motorizări cuprinde trei propulsoare: două pe benzină de 1,8 litri, de 185 CP (modelul SLK200) şi, respectiv, de 205 CP (SLK250). Modelul entry-level este asociat unei transmisii manuală cu 6 rapoarte, care ajută noul SLK să accelereze de la 0-100 km/h în doar 7 secunde.
Vârful de gamă, SLK350, este animat de un motor V6 de 3,5 litri, care este capabil să dezvolte 305 CP. Cuplat la o transmisie automată cu 7 trepte, acesta va putea sprinta de la 0-100 km/h în 5,6 secunde.
Marea noutate este propulsorul diesel cu 4 cilindri bi-turbo de 2,1 litri, care produce 205 CP. Ceva mai târziu, în gama noului SLK va fi introdusă şi o versiune AMG, ce va primi un motor V8 de 430 CP.
Noul Mercedes-Be