Audi Q5 e mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă de Q7. Maşină arată însă foarte bine şi e extrem de accesorizată
Faţă de Audi Q7, Q5 pare intrat la apă. În realitate, în segmentul său, ultima realizare a germanilor de la Ingolstadt este mare, chiar generos în dimensiuni: lungime 4,63 m şi o lăţime de 1,88 m. Nu e înalt, are 1,65 metri, tocmai pentru a imprima maşinii un accent sportiv.
Audi Q5 s-a lansat în România în noiembrie, anul trecut, în aceeaşi zi în care aceeaşi maşină era prezentată oficial şi în Germania. Românii, fideli mărcii germane, au mers pe încredere şi au comandat-o fără s-o vadă nici măcar în poze. Păcăleală sau nu?
Începem cu exteriorul. Q5 arată foarte bine. Bineînţeles are legături cu Q7 din punctul de vedere al caroseriei. E însă mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă ca fratele mai mare.
Interiorul oferă tot ce-şi poate dori un client de la o maşină premium. Plafonul este un geam imens, "Open Sky", cum l-au botezat cei de la Audi. Chiar dacă unora nu le place, consola centrală este plină de butoane. Ultima generaţie a sistemului "Audi Multi Media Interface este la bordul lui Q5. Display color de 7 inci, hărţi 3D, două cititoare de carduri. Portbagajul se deschide electric. În rest, printre altele, clima polizonală, asistenţă acustică şi optică la parcări, faruri adaptive, Audi Sound System cu 10 difuzoare, navigaţie şi "Audi hold assist", asistenţă la staţionarea în pantă.
Pentru drive test s-a folosit singura varianta pe benzină, 2.0 TFSI, 211 CP. Şoferul poate seta maşina în funcţie de ce rută urmează să parcurgă. La un drum lung, se optează pentru Confort: suspensiile devin mai moi, direcţia mai moale, iar cutia schimbă la turaţii mici pentru un consum redus. Pentru Dinamic, suspensiile sînt rigide, acceleraţia este promptă, direcţia la fel, ia