Cotidianul „Gândul“, parte a Publimedia, va renunţa din 8 aprilie la varianta print şi se va dedica exclusiv digitalului (online, variantă pentru iPad şi pentru mobil).
Contactat de „Adevărul", Cristian Tudor Popescu, senior editor la „Gândul" şi unul dintre fondatorii ziarului, a refuzat să comenteze măsura motivând că aceasta este o decizie administrativă, iar dânsul nu are asemenea atribuţii. „Pot spune doar că viitorul cotidienelor generaliste de calitate pe print în România este de ordinul anilor", a spus Cristian Tudor Popescu, precizând că va rămâne în echipa editorială a ziarului „Gândul".
El a precizat pentru realitatea.net că închiderea ziarului este un eveniment trist, „este o îngropăciune". La rândul său, jurnalistul Mircea Dinescu, fost acţionar al ziarului, a declarat: „Este destul de trist că a fost singurul ziar din România, în ciuda tuturor bârfelor şi măgăriilor care s-au scris că ar fi fost finanţat de Mossad, CIA, KGB şi alţi oligarhi, care a fost făcut din banii puşi de jurnaliştii acţionari. Eu şi acum mai plătesc la creditul de 120.000 de euro pe care l-am făcut atunci pentru lansare". Dinescu se declară încă un cititor înrăit al variantelor print ale ziarelor. „E destul de dramatic, nu mă aşteptam la o asemenea măsură", a mai spus Dinescu.
Vânzări scăzute
Tirajul ziarului a scăzut dramatic în ultimii ani. Ziarul a pornit în mai 2005, anul lansării, cu o medie de 51.236 de exemplare pe apariţie, conform datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor. În decembrie 2010, vânzările au coborât la 11.431 de copii pe ediţie.