Sony Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori de electronice din lume, a lansat pe plan local noua gama de aparate de fotografiat compacte, sperand la o revigorare a segmentului foto dupa ce primele luni ale anului au indicat o scadere a pietei, conform datelor reprezentantilor companiei.
“Ne-am propus sa vindem cateva mii de unitati pana la finalului anului, tintind pentru 2013 o cota de piata de 13% pe segmentul foto intr-o piata care se ridica la un total de peste 280.000 de unitati”, a declarat Lucian Radulescu (foto), country manager Sony pentru Romania, Moldova si Bulgaria.
Potrivit acestuia, piata de aparate foto este dominata de segmentul compactelor (80%), fiind urmat de DSLR-uri (11%) si gama mirrorless (cca. 1%).
“Ne asteptam ca in acest an gama mirrorless sa cunoasca o evolutie de cel putin 30% in vanzari fata de anul trecut si ma astept ca in perioada urmatoare camerele foto din aceasta categorie sa ia locul DSLR-urilor entry-level”, a precizat Radulescu pentru Wall-Street.ro.
Seful Sony Romania spune ca piata aparatelor foto compacte, estimata la aproximativ 250.000 de unitati, a cunoscut o scadere in ultimul an de circa 10%, pierderea fiind determinata de aparitia pe piata a smartphone-urilor cu capabilitati diverse de fotografiere si filmare video.
El a precizat ca ponderea aparatelor tip bridge (super-zoom) se ridica la 25% din segmentul compactelor.
“Intreaga piata sufera, vanzarile merg bine o luna, apoi doua scad mult. Este o piata polarizata, unde impactul este dat de produsele entry-level. Segmentul compactelor a avut mult de suferit in ultimii doi ani ca urmare a lansarii pe piata a smartphone-urilor cu capabilitati ridicate de fotografiere si filmare”, a mai spus Lucian Radulescu. Citeste si:Sony tinteste 50% din piata de ultrabook-uri de peste 1.000 de euroSony va lansa in cur