Statul a trimis către Comisia Europeană un nou proiect de lege a parteneriatelor public-private întrucât actuala formă este catalogată ca inutilă de către Dan Şova, ministrul delegat pentru mari proiecte de infrastructură, în condiţiile în care în perioada 2011-2013 au existat 16 tentative de astfel de proiecte, însă niciunul nu s-a concretizat.
„Toată lumea vorbeşte despre parteneriatele public-private, dar în mod concret nimeni nu face nimic. Sperăm să avem o nouă lege a PPP anul acesta“, a spus Şova.
Ministrul delegat a precizat că una dintre greşelile din trecut în implementarea PPP a fost faptul că statul nu a implicat încă de la început în aceste proiecte băncile, care vin cu finanţarea.
Aceste tipuri de proiecte s-au lovit de-a lungul anilor de eşecuri răsunătoare: este cazul autostrăzii Comarnic-Braşov, pe care statul a încercat de două ori să o construiască în parteneriat public-privat, însă de fiecare dată contractul a picat. În prezent, guvernul a demarat procedurile de licitaţie pentru construcţia în concesiune a trei autostrăzi cu o valoare cumulată de circa 5 miliarde de euro, Comarnic-Braşov (58 de kilometri), Craiova-Piteşti (121 kilometri) şi centura de sud a Capitalei (48 de kilometri).
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 07.06.2013
Statul a trimis către Comisia Europeană un nou proiect de lege a parteneriatelor public-private întrucât actuala formă este catalogată ca inutilă de către Dan Şova, ministrul delegat pentru mari proiecte de infrastructură, în condiţiile în care în perioada 2011-2013 au existat 16 tentative de astfel de proiecte, însă niciunul nu s-a concretizat.
„Toată lumea vorbeşte despre parteneriatele public-private, dar în mod concret nimeni nu face nimic. Sperăm să avem o nouă lege a PPP anul acesta“, a spus Şova.
Ministrul delegat a precizat c