Senatorii au adoptat, luni, un proiect de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prin care se modifică taxa de primă înmatriculare, criticată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
Proiectul propus de Executiv a fost adoptat cu 57 de voturi "pentru", 51 de voturi "împotrivă" şi patru "abţineri".
Ei şi-au însuşit, astfel, raportul favorabil propus plenului de Comisia pentru administraţie.
Potrivit raportului, taxa pentru emisii poluante este calculată, în noua formă, pe baza unor "criterii obiective" - tipul monitorizării, capacitatea cilindrică, emisia de dioxid de carbon, norma de poluare, luându-se în considerare şi deprecierea autoturismului, potrivit unor coeficienţi propuşi de executiv, şi permite taxarea corectă şi reală a poluatorilor bazată pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsă de aceştia.
Actul normativ votat luni de Senat modifică taxa pe poluare pentru autovehicule prevăzută de Ordonanţa de urgenţă 50-2008, taxă criticată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
Senatul a adoptat proiectul în calitate de primă Cameră sesizată.
Proiectul adoptat de Senat prevede reducerea taxei cu până la 25 la sută, dar şi plata acesteia pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, pentru care nu a fost achitată o astfel de taxă.
Taxa de poluare va fi plătită o singură dată atât pentru autovehiculele noi sau second-hand înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă.
Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce
intră în vigoare noua l