Astfel, primele cinci site-uri de comert online si anunturi atrag 73,2% dintre internauti, echivalentul a circa 6,5 milioane de vizitatori reali/luna.
Studiul Gemius Audience realizat de agentia de cercetare Gemius contine date despre profilul utilizatorilor romani de Internet, frecventa de folosire a Internetului si un clasament al celor mai populare site-uri. Studiul are la baza o metodologie hibrida care presupune combinarea mai multor tipuri de date: date site-centrice, date user-centrice si date din studiul structural. Este un studiu continuu, care ofera date lunare ce permit urmarirea trendurilor din mediul online romanesc.
Metodologia companiei de cercetare implica o combinatie intre un esnation de circa 2.100 de persoane ce au un soft special instalat pe computer, si masurare efectiva pe baza de script care este instalat in site-urile care au acceptat sa faca parte din studiu.
Primele site-uri de eCommerce din Romania au fost, conform Gemius Research, urmatoarele:
1. eMag.ro, cu 1,6 milioane de vizitatori reali si un reach de 18,05% din totalul internautilor din .ro
2. Tocmai.ro (site de anunturi), cu 1,59 milioane de vizitatori reali si un reach de 17,8%
3. Mercador.ro (site de anunturi), cu 1,42 milioane de vizitatori reali si un reach de 16,06%
4. Okazii.ro, cu 1,41 milioane de vizitatori reali si un reach de 15,9%
Citeste si:Cabral Ibacka: Multi internauti se considera "buricul online-ului" si uita ceva esential - sa comuniceTop 10 tari cu cei mai multi utilizatori de internetCati internauti romani au fost afectati de atacurile de phishing
5. Cel.ro, cu circa 475.000 de vizitatori reali si un reach de 5,3%.
Urmatoarele cinci clasate au fost in luna august Aaz.ro, Altex.ro, Amazon.com (cel mai vizitat site international de comert online de catre romani –n.r.), Bonprixro.eu si Autovit.ro.
Reachul