Furnizorul de agent termic economiseşte 100.000 de lei de când nu mai trimite facturile prin poştă. Banii astfel strânşi ajung în conturile Distrigaz şi mai reduc puţin din datoriile extrem de mari pe care compania le are faţă de distribuitorul de gaze.
Iulian Papa este unul dintre casierii de la ENET SA care, după program, ia oraşul la pas pentru a duce facturile către consumatori.
Împarte în fiecate lună peste 3.000 de facturi şi a început să îşi cunoasă zona de care răspunde mai bine decât un poştaş adevărat.
Indiferent de vreme, în fiecare zi pleacă la drum cu geanta plină cu facturi pentru a-şi duce norma lunară la capăt. „Decât să ne scadă din salarii sau să nu ni le dea la timp, preferăm să ducem noi facturile. Am mers pe bâjbâite, la început, dar am învăţat traseul", ne-a spus Iulian.
Toate cele 20.000 de facturi emise lunar de furnizorul de agent termic sunt puse în cutiile poştale de doar şase angajaţi: trei casieri şi trei funcţionari care în timpul programului se ocupă de centralizarea datelor.
Fiecare primeşte lunar în plus la salariu 300 de lei pentru efortul depus.
Economii în contul Distrigaz
Conducerea unităţii a decis să înlocuiască factorul poştal cu angajaţii proprii pentru a face economii şi pentru a achita o parte din datoriile către Distrigaz. „Până acum tot rămânea oraşul fără apă caldă în toiul verii sau fără căldură, iarna, deoarece Distrigazul ne oprea gazele din cauza datoriilor. Aveam chiar şi 100 de miliarde de lei vechi neplătite de şase luni. În plus, am avut şi întârzieri salariale către angajaţi şi am decis să eliminăm toate cheltuielile inutile. Banii economişiţi merg în contul datoriilor către Distrigaz. Acum avem o restanţă la ei de 12 milioane de lei, pentru că încă plătim la factura din decembrie. Vor veni şi penalităţile", ne-a spus îngrijorat directorul ENET SA Focşani, Valter Popescu.