Nu multi politicieni se pot lauda ca au ucis o superba, exemplara institutie culturala. Prin masurile vizibile si invizibile luate impotriva ICR, neronianul Victor Ponta a realizat, cu maniacala perseverenta, aceasta performanta. Asa va ramane Ponta in istorie: egal cu nefastii Chisinevschi si Rautu, groparii culturii romanesti in anii stalinismului, primitiv, agresiv, distructiv. Sa-i detesti intr-atat pe H.-R. Patapievici, pe Tania Radu si pe Mircea Mihaies incat sa ignori extraordinarele lor realizari, este intr-adevar buimacitor. Atunci cand economia este in plina criza, tu incepi strangerea curelei exact acolo unde cheltuielile sunt minime si beneficiile maxime. O pilda de absenta socanta a rationalitatii economice. Ma intreb sincer ce-l sfatuieste Daniel Daianu, cunoscut intelectual si consilier onorific al premierului plagiator?
“Ce este specific acestui specimen – ponta – pentru care il cunoaste de-acum o lume? Plagiatura, desigur. Si care este prefixul cuvantului care defineste perfect aceasta actiune de copiere fotografica, mentinand sau modificand scara fizica? Ponto-grafo (in spaniola) sau panto-graf in romana. Cred ca numele i-a fost predestinat …Iata denumirea oficiala in DEX: “Aparat utilizat pentru reproducerea unui desen, a unui plan etc. la aceeași mărime cu un model dat sau la o scară diferită de a modelului.” (Multumesc forumistului “Lucky” pentru acest mesaj)
N-au contat nici protestele regizorilor, de la Andrei Serban, Andrei Ujica, Catalin Mitulescu si Cristi Puiu la Lucian Pintilie, Corneliu Porumboiu, Cristian Mungiu si Nae Caranfil, nici miscarea papioanelor, nici miile de semnaturi pe cele cateva apeluri ale societatii civile, nici sutele de mesaje catre mega-plagiatorul Ponta semnate de nume de varf ale culturii mondiale. A contat provincialismul bezmetic si pagubos al unui premier obsedat de ce se spune si se scrie despre e