Abundenţa cursurilor de formare sau de specializare, de ateliere şi traininguri organizate în ultimii ani îi poate face pe unii să creadă că toate acestea sunt inutile şi, în cel mai bun caz, un bun prilej de socializare. Însă, chiar cei mai buni oameni din piaţa de publicitate şi PR spun că nu ar fi ajuns la aceste performanţe fără participarea la unele traininguri.
Unul dintre susţinătorii nevoii de participare la workshopuri este Bogdan Naumovici – director de creaţie în cadrul 23 Communication Ideas – care recunoaşte că a avut mereu ceva de învăţat din traininguri. “Dacă faci ce trebuie şi cu cine trebuie, trainingurile sunt extraordinar de bune. Mie mi-au schimbat cariera şi, mai ales rata de succes. N-am avut nicio diplomă la niciun curs. Nu diploma sau durata cursului contează. Unul a durat trei zile, dar a fost printre cele mai importante, din punctul meu de vedere. Făcute de cine trebuie, cum trebuie şi, mai ales, ascultate de cine trebuie, aceste workshopuri pot fi foarte eficiente. Problema e să aplici ce-ai învăţat”, spune Bogdan Naumovici.
În opinia lui, diplomele obţinute în urma participării la cursuri, fie că este vorba despre studii universitare sau despre cursuri de formare profesională şi workshopuri, sunt absolut irelevante şi nu contează la angajare. “Poate că există oameni care angajează pe bază de diplomă, însă eu nu i-am întâlnit. În lumera în care m-am învârtit eu n-am întâlnit treaba asta. Nu m-a întrebat nimeni ce-am studiat. M-au întrebat ce ştiu să fac. Noi, în publicitate, avem norocul, dar şi ghinionul, ca tot ce facem să fie foarte public”, mai spune Naumovici.
Despre importanţa participării la workshopuri vorbeşte şi Mirela Meiţă, general manager Chelgate România: “Workshopurile sunt ideale pentru cei care vor să lucreze pe piaţa reală, deoarece au ocazia să înveţe direct de la profesionişti. Un studen