Studiile arată că prima pagină a cotidianelor din România conţine între 8 şi 20 de titluri, subiectele de deschidere abordând teme politice interne şi externe, economice, culturale şi
Studiile arată că prima pagină a cotidianelor din România conţine între 8 şi 20 de titluri, subiectele de deschidere abordând teme politice interne şi externe, economice, culturale şi sociale
"Mai mult e mai bine" e un principiu clar contrazis de numărul de titluri de prima pagină ale ziarelor. Cel mai bine vândut ziar din România, "Libertatea", are nu doar un format mai mic decât altele, ci şi numărul cel mai redus de titluri pe prima pagină, arată o analiză Monitoring Media.
O pagină întâi de ziar românesc are între opt şi 20 de titluri, arată analiza Monitoring Media, care se referă la perioada 19-23 iunie 2006. Aşa cum este şi firesc, ziarele cu format mai mare (aşa-numitul broadsheet) au mai multe titluri pe prima pagină, iar cele de dimensiuni reduse (tabloid sau intermediarul berliner) au mai puţine elemente de conţinut.
Ziarele luate în considerare de Monitoring Media au fost: "Adevărul", "Cotidianul", "Curentul", "Evenimentul zilei", "Gardianul", "Gândul", "Jurnalul naţional", "Libertatea", "România liberă" şi "Ziua".
Cum se face o pagină întâi
De regulă, prima pagină a ziarelor moderne cuprinde un subiect mare, situat cu aproximaţie în mijlocul paginii, deasupra liniei obţinute prin îndoirea în două a publicaţiei. Explicaţia este simplă: este vorba de zona cea mai vizibilă la chioşcurile de presă. Subiectului principal, numit în presa românească "deschidere", i se adaugă alte câteva ştiri. Pe lângă acestea, trimiterile către interiorul ziarelor sunt de regulă mai numeroase decât subiectele prezentate integral pe pagina de început.
Articolele cu continuare în interiorul ziarului pierd teren, cu excepţia celui de deschidere,