Fotbalul romanesc, in ofsaid financiar. In zonele ceva mai putin spectaculoase ale economiei, o firma cu datorii de cateva ori mai mari decat activele s-ar indrepta rapid spre faliment. In cazul sportului-rege, regulile profitabilitatii par a fi altele. In urma cu circa un an, 173 de cluburi de fotbal din Romania aveau datorii la buget totalizand aproape jumatate de miliard de lei. Doar 21 de echipe nu aveau niciun fel de restante la plata taxelor si impozitelor, dezvaluia presedintele ANAF, Sorin Blejnar. Situatia nu statea grozav nici la nivel continental. Potrivit unui raport al UEFA, 56% din cele 733 de cluburi care activau in prima divizie in cele 53 de campionate afiliate au terminat 2009 cu pierderi. In total, fotbalul european a raportat venituri de 11,7 miliarde de euro si cheltuieli de 12,9 miliarde, deficitul de 1,2 miliarde de euro fiind cu 85% mai mare decat cel inregistrat in anul precedent, scrie Capital.
Teapa deceniului in industria auto: Cum a dus Ford cu vorba statul roman. Romania a oferit americanilor de la Ford un ajutor de stat urias si a garantat un imprumut de aproape jumatate de miliard de euro, bazandu-se pe promisiunile privind lansarea, in 2010, a primului model "made in Romania". La 4 ani distanta de la acordul cu statul roman, americanii n-au produs niciun singur automobil original la Craiova. "Ford s-a angajat sa produca 300.000 de automobile pe an si produce 20.000 de remorci", a rabufnit, miercuri, presedintele Traian Basescu, intr-un discurs sustinut la Camera de Comert Romano-Americana. Asta dupa ce Romania a oferit producatorului american un ajutor de stat de 143 milioane de euro (in perioada 2008-2012) si i-a garantat un imprumut de 400 milioane de euro luat de la Banca Europeana de Investitii pentru dezvoltarea uzinei de la Craiova, informeaza DailyBusiness.ro
Autostrada suspendata a lui Oprescu va costa