Manageri romani din diferite domenii ar achizitiona online aproape orice, de la sosete la ciocane rotopercutoare, trecand prin oferte de vacanta sau bilete de avion. Cu toate acestea, cand vine vorba de plati mari, ei ezita – nu ar achizitiona de exemplu masini sau produse din domeniul imobiliar. Vezi cat au platit cel mai mult pe Internet si ce achizitioneaza cel mai des.
Trendul indicat in raportul realizat de procesatorul de plati online Gecad ePayment care arata o scadere a valorii medii a platilor online in 2010 fata de anul precedent – 58 euro/tranzactie fata de 79 euro/tranzactie se regaseste si in obiceiurile de achizitii ale managerilor romani.
Cei mai multi dintre ei au declarat, pentru Wall-Street.ro, ca achizitioneaza bilete de avion si pachete turistice de pe Internet, cu plata prin card bancar, majoritatea subliniind insa ca, in cazul bunurilor de valoare ridicata, ar prefera sa inspecteze in prealabil produsul.
Cele mai scumpe cumparaturi facute online de catre Alina Petri, director divizia e-business si publicitate in cadrul operatorului Romtelecom, reprezinta bilete de avion. Ea le cumpara de obicei direct de pe site-ul companiei aeriene cu care zboara, acestea costand, in medie, 300-400 euro.
“Nu as achizitiona online masini, desi am vazut la un moment dat o campanie de «online ordering» pentru Dacia. Cumpar echipamente IT&C, servicii telecom, carti, jucarii, diverse abonamente pentru servicii de genul fitness, spa, dar si pachete de vacanta”, spune Alina Petri.
Radu Georgescu, chairman Gecad Group, spune ca achizitioneaza de pe Internet "de cate ori poate si, chiar si atunci cand cumpar din magazinele traditionale, platesc cu cardul. Nu imi amintesc care a fost cel mai scump produs achizitionat online, dar sigur printre cele mai scumpe sunt biletele de avion si produsele de tip gadget - electronicele (iPad, M