Valori diferite în funcţie de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină
Foto: 300.000 DE PROPRIETARI DE MAŞINI AU CÂŞTIGAT ÎN INSTANŢĂ RESTITUIREA TAXEI DE POLUARE. Doar în luna ianuarie, la Administraţia Fondului pentru Mediu au ajuns solicitări pentru restituirea taxei auto în baza deciziilor instanţelor în cuantum de 19 milioane de lei, din care 14 milioane au fost achitate.
Ministerul Mediului a elaborat forma finală a proiectului de lege al noului timbru de mediu, care va fi trimis Parlamentului. Faţa de forma de acum o lună, apar modificări substanţiale.
Forma finală a noului timbru de mediu instituie valori diferite în funcţie de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină, pentru maşinile cu normă de poluare euro IV şi euro III, potrivit legii trimise în Parlament. Maşinile diesel din această grupă de poluare vor fi taxate mai mult decât cele pe benzină, potrivit proiectului legii.
Mai mult, forma finală a legii stabileşte, prin majorarea coeficienţilor, un nivel al timbrului de mediu mai mare decât cel în proiectul iniţial al Ministerului Mediului, pentru maşinile mai poluante-de la euro IV în jos. Valorile comunicate atunci pentru maşinile cu standardul euro V nu se schimbă, deci maşinile noi nu vor fi taxate în plus faţă de varianta din proiectul Ministerului Mediului.
Exemplu de calcul
Anterior proiectului de lege, timbrul de mediu calculat pe baza propunerii Ministerului Mediului nu diferenţia valorile în funcţie de tipul de combustibil. Acum, dieselul este mai taxat. Spre exemplu, pentru un VW Golf (cea mai vândută maşină second-hand din România) de 1,6 litri pe benzină, euro IV, din anul 2005, (emisii de 163 g CO2/km) timbrul de mediu, în ultima sa formă, este este de circa 660 de euro.
Pentru un Golf din acelaşi an, diesel, cu motor de 1,7 litri (140 g C02-km ) este de 607 e